lördag 14 november 2015

Ett bröllop, två kort och en födelsedag

Det var länge sedan jag bloggade några av mina kort nu, så jag tyckte det var dags.
Fick en beställning av en kollega. Hennes syster skulle gifta sig och hon behövde två väldigt olika kort till bröllopet.
Önskemålet till det första kortet var ett stilrent kort som brudens mor skulle ge. Här valde jag att göra ett 3D-kort i ett enkelt bröllopspapper från Papirdesign och med Reprints fina vigselringar embossade i silver. Cameon fick också jobba lite och skriva namn och datum med silverpenna.



Det andra kortet skulle brudens systrar ge och det skulle innehålla en ficka som skulle rymma ett presentkortet till Blomsterlandet. Motivet fick gärna vara ett grått enplanshus med lite trädgårdstema. Brudparet hade nämligen precis köpt ett sådant hus och skulle flytta dit till sommaren.
Här fick jag lite mer problem. Men tack vare kreativa bordskamrater på Falköpingsmaran 31 oktober fick jag mycket idéer. Speciellt tack till Catarina för lån av dies, till Whitney och Carina som tog med stämplar på hus jag fick låna.
Så här blev resultatet.



För säkerhetsskull råkar bruden fylla år dagen innan bröllopet och samma beställare önskade då också beställa ett grattiskort. 
Ett presentkort på en skrivbordsstol till ett skrivbord där en symaskin står skulle ges bort. Så ett kort med stol och symaskin önskades. Inte helt lätt, men så här blev resultatet.


Tre väldigt olika kort till en en och samma mottagare under en och samma helg. Min personliga favorit blev nog symaskinen. Det är mest jag.

Trevlig helg!
/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar