söndag 19 mars 2017

3-års jubileum hos Project Life i Norge

Idag är det 3-års jubileum hos Project Life i Norge och det firar vi med en stor tävling med fina sponsrade priser både från Norge och Sverige.
Vi i DT-teamet fick varsin personlig bild som vi skulle inspireras av och du kan nu göra detsamma.
Du kan tävla på flera sätt, antingen genom att skapa en sida utifrån någon av inspirationsbilderna, min eller de andra i DT-teamet. Har du tid, lust och möjlighet så får du lämna in ett bidrag per DT. Alltså totalt 10 bidrag.
Du kan öka dina vinstchanser genom att kommentera mitt inlägg och sedan göra samma sak med de andra i DT-teamet.
Du har till 22 april på dig.

För att ta fram de personliga bilderna fick vi skicka in foto på vårt mobilskal, ta ett kort på vårt favoritgodis och vår favoritfrukt. I mitt fall turkisk peppar (Tyrkisk Peber) och mango.



Jag har inspirerats av vattnet på mobilskalet, pastellfärgerna och texten "Life is short - Live it" på mitt mobilskal. Frukt finns med på det understa fotot till vänster och vindruvorna där ser nästan ut som turkisk peppar.


Jag valde att göra egna PL-kort till mitt uppslag. Jag använde mig av akvarellpapper och duttade på med Distress Ink i passande färg. 




Jag hade ritat upp lite stödlinjer för att veta ungefär hur stora ytor jag behövde. När jag tyckte jag var nöjd med färgerna så stänkte jag på vatten, lät det flyta ihop lite och torkade sedan med embossfönen. Det blir då ett helt annat liv i pappret.



Jag lät pappret torka ordentligt innan jag stoppade i det i skrivmaskinen, skrev min journaling och satte på mitt foto och dekoration. Med tunn penna ritade jag lite kanter på kortet. Min epoxybubbla är gjord av restpapper som jag stämplade på och satte bubbla över.


Stickers med texten "Carpe Diem" fick symbolisera "Life is short - Live it". 



Här syns alla frukterna vi fick till vår Chateu Briand lite bättre.

Min sida delar uppslag med en annan sida jag skapat på samma sätt. Valde här lite mer bruna toner på mina distress ink för att det skulle passa tonerna i fotografierna.



Enkelt dekorerade PL-kort. Tycker de svarta strecken längs kanten gör mycket.


Så här blev uppslaget i sin helhet.


Min blogg har sista tiden mest innehållit reseskildringar. Mitt pyssel hittar ni på Instagram: marit_pysslar
Välkomna att följa mig där.

Och glöm nu inte att lämna en kommentar för att öka dina vinstchanser!!!
Tack för besöket! /Marit

10 kommentarer:

  1. Herlig PL side....likte godt de duse kortene du har laget selv med Distress Ink og vann. Passet supert til bildene! :)

    SvaraRadera
  2. så nydelige PL kort du har laget ,fikk lyst til å prøve selv. å bruke srivemaskin på teksten var og en god ide , nydelige PL sider.

    SvaraRadera
  3. Dette var en meget nydelig side!! Jeg elsket de PL kortene du har laget selv, så duse og lekre som passet veldig godt til bildene...også ser jeg at jeg måå ønske meg skrivemaskin......

    SvaraRadera
  4. Veldig flott og samstemt dobbeltside. De hjemmelagde kortene ble kjempelekre.
    Jeg har latt meg inspirere - bidrag kommer plutselig;-)

    SvaraRadera
  5. Dette må ein jo sjølvsagt være med på :) Gratulerer til dekan alle med 3 årsdag, kjekt de lager til ein slik konkurranse! OG ikkje minst flott side du har laga til! Liker at du har laga egene kort med bakrgunner som passer så flott til bildene og stemningen. Må prøves :)

    SvaraRadera
  6. Nydelege sider! Synest korta du laga vart kjempe stilige. Tenker at det må vera veldig kjekt å laga sine eigne kort, då vil dei jo passa perfekt til bilda ein skal bruka. Takk for god inspirasjon. Har laga innlegg ...berre eg får Mac'en min til .

    SvaraRadera
  7. Kjempefine sider! Kortene du hadde lagd var veldig fine og passet perfekt til bildene. Takk for inspirasjon ... må prøve å lage slike kort jeg også :D

    SvaraRadera
  8. kjempe fine sider og nydlige selv laget kort. 😊

    SvaraRadera
  9. Ein alldelse flott PL du har laga, eg likte godt bakgrunnen :)
    Det er det eg tenkjer eg e flink til, lage eigen bakgrunn -men det har eg til gode.
    Men no er eg i gong ♥

    SvaraRadera
  10. Herlig PL-side og flotte egenlagde kort!

    SvaraRadera