fredag 9 november 2012

Julkortsutmaning nr 6 - endast vitt

Nu har Scrapbutiken kommit fram till julkortsutmaning nr 6 där det gäller att skapa ett julkort där man endast får använda vitt. Allt ska vara vitt från papper till dekortationer. Det enda som inte behöver vara vitt är om man vill ha en text på sitt kort.

Rolig och annorlunda utmaning och det svåra var inte att göra kortet utan att få till bra foton på det. Men så här blev mitt resultat.


Jag rev lite vita papper och fäste i olika lager med tejp och 3D-kuddar för att skapa lite snödrivor. För att förstärka kanterna använde jag ofärgad Diamond stickles.
Klippte ut cirklar och rev till kanterna och byggde en snögubbe. Som hatt fick han wellpapp målad med vit akrylfärg.


En snölykta byggd av vita halvpärlor.


God Jul skrevs med vita Alphabet Foam Stickers från Panduro och som snöflingor satte jag vita halvpärlor i små grupper av tre.
Dessa minipärlor hade jag av misstag råkat tömma ut över pysselbordet någon dag tidigare, men inte orkat plocka upp, nu kom de till användning. :-)

Nu väntar ännu en stund vid pysselbordet. Har 4 beställningar på bröllopskort samt ett jag själv skall ge bort, så nu får julen pausa till nästa julkortsutmaning.

Ha en underbar fredagskväll allesamans! För det tänker jag ha efter att ha haft en tuff jobbvecka.
/Marit

2 kommentarer:

  1. Vad jag gillar ditt kort! Jättefint!

    SvaraRadera
  2. Jättefint kort. Det finns massor jag gillar på det, snölyktan, de rivna cirklarna till snögubben och himlen är bara helt underbar!

    Tack för att du är med i Scrapbutikens julkortsutmaning.

    Kram Helene

    SvaraRadera