fredag 21 september 2012

Julkortsutmaning hos Scrapbutiken

Scrapbutiken började för några veckor sedan en julkortsutmaning som kommer pågå hela hösten. Till en början är det utmaningar varannan vecka, sedan varje vecka.
Jag missade utmaning 1, men har nu bestämt mig för att haka på vid utmaning 2.

Utmaning 2 var en färgutmaning och man fick använda färgerna:
- blå
- vit
- silver
- beige

Dessa färger ska dominera kortet. Det var ok att använda någon annan färg om man tex stämplar och färglägger, men annars är det dessa 4 färger som gäller. I övrigt är det fritt fram att själv bestäma form, dekorationer osv.

Fick problem med en gång för jag hade väldigt klent med blåa julpapper hemma, så det blev ett sparsamt dekorerat kort. Men dock ett kort.


Stämpeln är Reprints "Sweet little Angel" som är lite av en favorit, som jag stämplat med Tim Holtz Distress Ink Pad Faded Jeans.
Det blå pappret med granarna som jag tror är ett Magnoliapapper hittade jag bland spillbitarna.
Snöflingor i vitt, blått och silver med Martha Stewart snöflingesstans. Pappersband i benvit, nästan beige :-)

Trevlig helg allesammans!
/Marit

1 kommentar:

  1. Så fint kort. Jag tokgillar den där stämpeln också. Den är så användbar. Jag gillar alla snöflingor. Blir så fint! Dessutom tyckte jag papperssnöret blev superbra.

    Tack för att du är med i Scrapbutikens julkortsutmaning.
    Kram Helene

    SvaraRadera