söndag 11 september 2011

Designat Cybercrop - Mini

Då jag bestämde mig för att delta i den här Cybercropen hade jag verkligen ingen tanke på att delta i alla 7 utmaningarna. Jag trodde inte att jag hade tid till det och jag hade ingen bra idé för mini-utmaningen som bestod av att skapa valfritt alster i mini-format. Det kunde vara kort, layouter, minialbum eller nåt altrat, bara det är i mini-format.
Jag klurade och klurade, men kunde inte komma på något kul att göra i miniformat.

Men så i fredags kväll, eller snarare natt fick jag en idé. En kollega hade på eftermiddagen haft med sin son till jobbet och bjudit på kaka för att han ville sälja jultidningar. Självklart bläddrade jag i tidningen och beställde en bok.
Som alltid i jultidningar så finns "Dassboken". Det var denna som nu dök upp i mina tankar då jag skulle sova. Man kanske kunde göra en dassbok i miniformat med tänkvärda texter. Det kunde vara ett bra sätt att få användning för alla mina stämplar.

Så här kommer en frossa i Tim Holtz distress dynor, distress ink och stämplar som resulterade i "Mini Dassboken" som är skapad i samma storlek som en "tag".
Och det bästa av allt, när man köpt nya stämplar är det bara att göra fler tags med tänkvärda texter och fylla på i boken.












Det var alla blad hittills, men fler kommer det bli. De var väldigt roliga att göra.
Stort tack till dig Edvin som gav mig idén tack vare din jultidning!

/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar