lördag 10 september 2011

Designat Cybercrop - Kombinationen

I den här tävlingen skulle följande saker finnas på mitt alster:
* mist
* spets
* något sytt
* pearlmaker eller liknande ( annat märke eller stickles)
* titel med flera olika fonter och pearlmaker

Till den här tävlingen valde jag att göra ett kort med vikningen Center Step som jag tycker är väldigt kul att göra. Det blir lite mer än bara ett vanligt kort.

Till mitt kort valde jag Maja Designs underbara papper från" Skall vi ta en fika serien" och lät även det bli titeln på mitt kort. Så här blev mitt kort:


Målade en passande bild med distresser och blandade sedan en Distress Ink med vatten i en Minimistflaska och sprayade på min bild, men hade maskat själva motivet.
Hittade en spets som passade och sydde på denna på mitt kort.
För att få titel med olika fonter valde jag dels att använda mina magneter från ett gammalt kylskåpspoesi samt spillbiten som finns längst ner på pappersarken och som man alltid slänger, som titeln på mitt kort.
Pearlmaker finns på översta kakan samt på "Skall vi ta en fika-titeln" som punkt på frågetecknet och som 3 separata duttar.
Då var nog allt med hoppas jag.
Här är mitt Center Step kort:



/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar