söndag 23 juni 2013

London calling...

Midsommarfirandet över för det här året. Det blev två sköna dagar med god mat, trevligt sällskap, spel, långpromenad och mycket njutning. Klass 1-varningen över Habo-Bankeryd med regn och åska uteblev tack och lov. En skur fick vi på eftermiddagen på midsommarafton och lite dugg igår, men annars har vi klarat oss utan regn. 
Det blev även två sköna nätter i husvagnen som vi haft uppställd på min systers tomt. Underbar Vättervy och i natt sov vi gott med regnet smattrande mot taket. 

Nu sitter vi i bilen på väg till mina svärföräldrar för att fira min svärfar som fyller år i veckan. Så jag passar på att blogga lite av mina senaste kortbeställningar. 
För ett tag sedan fick jag inte mindre än 5 beställningar av min "storkund". De skulle alla levereras samma vecka, nämligen studentveckan. Så då var det fullt upp.
Två av korten var till hennes dotter Anna som skulle fylla 40 år. Hon skulle ge sin dotter en Londonresa så det var önskvärt att kortet hade fokus på London.


Eftersom det inuti kortet skulle stå, "Packa resväskan till 29 augusti", så valde jag Magnolias resväskor som motiv. London-pappret köpte jag då vi var i New York eftersom jag redan då visste om denna beställningen. Med biljettstämpel och en stämpel på Big Ben så tyckte jag att jag fått med det mesta som kännetecknar London.

Det andra kortet skulle ju också vara till dottern Anna, men det var systern som skulle ge det. Och hon skulle ge bort musikalbiljetter till en föreställning under Londonbesöket.
Försökte göra de bägge korten så olika som möjligt. På detta kort blev det blommor och noter. 


Papper från Prima och rosmotivet kommer från ett klippark från Slöjddataljer. Washitejp med noter och en charm i form av en g-klav för att symbolisera musikalpresenten.

Trevlig 40-års present tycker jag. Efter att jag nyligen såg "Fantomen på operan" i New York och fått mersmak på musikaler så börjar jag allvarligt fundera på att åka till just London och se ännu en musikal på min egen 40-årsdag i höst. Det är ju så längesedan jag var där och mannen har aldrig varit där. Hmmm...kanske får det bli så...London calling!

Trevligt avslut på midsommarhelgen allesammans!!!
Kram Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar