fredag 7 oktober 2011

Vätterscrappen

I lördags så deltog jag i Vätterscrappen arrangerad av Hildas Rum i Tenhult.
Stort tack till Angelica för att du arrengerar detta för oss pysselmänniskor. Som du fixar och ordnar för att vi skall kunna få njuta.
Vill även tacka DT-tjejerna för Hildas Rum och alla andra trevliga människor som var där denna dag.
Det var en fantastisk dag med mycket kreativitet som skapade både inspiration och lite nya bekantskaper.

Pga dåligt fotoljus på kvällarna har mitt inlägg dröjt, men här kommer äntligen resultaten.
Fast jag var där i 8 timmar hann jag bara med att göra 2 layouter och ett kort. Det var ju så mycket annat att titta på och ta del i så tiden bara sprang iväg.

Det första jag gjorde var en layout som jag deltog med i första utmaningen. Där skulle man följa skissen nedan:



Mitt resultat blev så här:



Sedan gjorde jag ett födelsedagskort till min svärmor vi skulle fira dagen därpå. Eftersom hon inte önskade sig något och tyckte hon hade allt hon ville ha fick det bli några trisslotter. För dem skapades en lite ficka inuti kortet.





Mitt tredje alster denna dag var en layot och jag deltog även här i en utmaning. Denna utmaningen kallades "Lek med färg" och man skulle skapa valfritt alster där man använde sig av akrylfärg och/eller mist.
Jag valde mist och spryade loss med mina distressfärger. Valde att vara utomhus då jag spayade mitt papper för att minimera färgstänk. Var nog klokt.

Så här blev mitt resultat med en färgglad bild från i somras från byn Novigrad i Kroatien.





Är nu sugen på att göra fler layouter, men det kommer nog bli en del kort framöver. Har en hel del kortbeställningar från mina kollegor som väntar, en del lite kluriga, så det blir lite spännande utmaningar av det också.

/Marit

1 kommentar:

  1. Nu har jag hittat hit. Layouterna från träffen blev jättefina o kortet höstigt o fint.
    Har kikat runt lite i din blogg och hittat massor med roligt tex hur man använder Tim Holtz tejpen snyggt.
    Kram Marie

    SvaraRadera